Chiny

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń pod numer: +48 22 354 05 00

Jeśli chcesz, skontaktujemy się z Tobą

Ważne są dla nas wszystkie pytania naszych klientów. Jeśli podasz nam kontakt do siebie i określisz temat zapytania, będziemy w stanie przekierować Twoje zapytanie do osoby, która jest najbardziej kompetentna, aby udzielić Ci odpowiedzi.

Nie zamieszczaj tutaj informacji poufnych, takich jak informacje o Twoim koncie bankowym.
Wszystkie pola są obowiązkowe, chyba że zaznaczono inaczej jako opcjonalne.

  • 01
  • 02

Z jakiego powodu chcesz się z nami skontaktować

RTCEnterATopicError
RTCEnterATopicError

Dane kontaktowe

Wpisz imię
Wpisz numer telefonu

Kiedy możemy do Ciebie zadzwonić?

Preferowana pora dnia

Zadzwonimy do Ciebie w ciągu trzech dni roboczych

Wstecz

Jeśli chcesz, skontaktujemy się z Tobą

Ważne są dla nas wszystkie pytania naszych klientów. Jeśli podasz nam kontakt do siebie i określisz temat zapytania, będziemy w stanie przekierować Twoje zapytanie do osoby, która jest najbardziej kompetentna, aby udzielić Ci odpowiedzi.

Nie zamieszczaj tutaj informacji poufnych, takich jak informacje o Twoim koncie bankowym.
Wszystkie pola są obowiązkowe, chyba że zaznaczono inaczej jako opcjonalne.

  • 01
  • 02

Wielkość firmy

Roczny obrót Twojej firmy w mln zł.

Sektor, w którym działasz

Rynki ważne dla Twojej działalności

Którymi rynkami międzynarodowymi jesteś zainteresowany?

RTCDodajInteresyBiznesowe

Nie zamieszczaj tutaj informacji poufnych, takich jak informacje o Twoim koncie bankowym.
Wszystkie pola są obowiązkowe, chyba że zaznaczono inaczej jako opcjonalne.

Business size

Roczny obrót Twojej firmy w mln zł.

Sektor, w którym działasz

Rynki ważne dla Twojej działalności

Którymi rynkami międzynarodowymi jesteś zainteresowany?

Jeśli chcesz, skontaktujemy się z Tobą

  • Przykro nam

Wystąpił problem

Nie udało nam się wysłać Twojej wiadomości. Spróbuj ponownie później lub zadzwoń do nas

+48 22 354 05 00

Jeśli chcesz, skontaktujemy się z Tobą

  • Dziękujemy

Będziemy w kontakcie

Doradcy bankowi HSBC Poland zadzwonią do Ciebie w ciągu trzech dni roboczych.

Twoje interesy

  • Nazwa firmy:
  • Obrót
  • Sektor:
  • Lokalizacja:
  • Rynki międzynarodowe:

RTCDodajInteresyBiznesowe

Nie sprzedamy Twoich danych i nie będziemy ich niewłaściwie wykorzystywać. Przeczytaj o tym jak posługujemy się szczegółowymi informacjami o Tobie w naszej polityce cookies.

Nowy Jedwabny Szlak

Jedynie dwie na pięć firm na świecie ma świadomość ogromnego planu inwestycji infrastrukturalnych, zwanego Nowym Jedwabnym Szlakiem – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie HSBC.

Nakreślony w 2013 roku przez prezydenta Chin, Xi Jinpinga, plan budowy tego szlaku (nazywanego również inicjatywą „Jednego Pasa, Jednej Drogi”) ma na celu wspieranie rozwoju dwóch korytarzy łączących Chiny z innymi częściami świata. „Pas” odnosi się do historycznego lądowego traktu handlowego, Jedwabnego Szlaku, który biegł z Chin przez Azję Centralną do Europy i na Bliski Wschód. „Droga” odnosi się natomiast do traktu morskiego, łączącego Chiny, Azję Południowo-Wschodnią, Indie i Afrykę.

Projekty związane z budową Nowego Jedwabnego Szlaku już dziś otwierają wiele możliwości dla firm, które zajmują się rozwojem infrastruktury, takiej jak drogi, porty czy sieci telekomunikacyjne. Realizowane już inwestycje obejmują m.in. budowę linii kolejowej w Indonezji, centrum logistycznego w Grecji i stacji elektroenergetycznej w Bangladeszu. W przyszłości Nowy Jedwabny Szlak będzie wspierał rozwój wymiany handlowej między 60 krajami, które znajdują się na jego trasie, a w których mieszka prawie 2/3 światowej populacji. To szansa, którą powinna przeanalizować każda firma szukająca nowych możliwości rozwoju czy rynków zbytu.

W gronie firm świadomych szans biznesowych wynikających z realizacji tego przedsięwzięcia prym wiodą przedsiębiorstwa z Europy oraz Ameryki Północnej. To właśnie one mogą przodować w zdobywaniu kontraktów na realizację projektów związanych z budową Nowego Jedwabnego Szlaku, uzyskując przewagę nad swoimi azjatyckimi odpowiednikami. Do prowadzenia prac nad strategiami umożliwiającymi im wykorzystanie tych szans przyznało się 12% respondentów z Europy i 9% z Ameryki Północnej. Natomiast w regionie Azji Pacyficznej (z wykluczeniem Chin) – jedynie 6%, wynika z badania HSBC. Z rozmów z firmami wynika, że idea Nowego Jedwabnego Szlaku wymaga dalszego promowania wśród polskich przedsiębiorstw. Nad Wisłą jest wiele silnych, dobrze zarządzanych firm, które mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie, aby wykorzystać szanse związane z tym projektem, zarówno na etapie budowy, jak i wówczas, gdy zacznie w prężnie działać.

Potrzeby finansowe związane z realizacją tego przedsięwzięcia są ogromne. Azjatycki Bank Rozwoju szacuje, że same inwestycje infrastrukturalne realizowane w Azji mogą pochłaniać 800 mld dolarów rocznie do 2020 roku. Tymczasem w ubiegłym roku chińskie przedsiębiorstwa zainwestowały jak dotąd 14,8 mld dolarów w krajach położonych na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. Chiński rząd oczekuje, że wartość wymiany handlowej z krajami położonymi na tym szlaku przekroczy 2,5 bln dolarów rocznie w ciągu kolejnej dekady.

Przewagą Polski jest to, że w przeciwieństwie do wielu innych krajów, znajduje się na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku – pociągi już dziś kursują między Łodzią a dwoma chińskimi miastami. Co więcej, Polska dołączyła do grona członków-założycieli Azjatyckiego Banku Inwestycji Infrastrukturalnych. Powinno to sprawić, że polskie firmy będą miały łatwiejszy dostęp do informacji o kontraktach finansowych przez tę instytucję niż ich potencjalni konkurenci z krajów, które nie są członkami, np. z Czech. Ważnym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi polsko-chińskiej współpracy jest również bardzo dobry klimat polityczny i obustronna chęć zacieśniania relacji, przypieczętowana w trakcie czerwcowej wizyty prezydenta Chin w Polsce.

Postępy w budowie Nowego Jedwabnego Szlaku powinny przyczynić się do promowania wiedzy na temat chińskiej waluty i jej wykorzystania w handlu międzynarodowym. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie HSBC w 14 krajach, odsetek firm wykorzystujących juana w wymianie handlowej wzrósł z 17% w 2015 roku do 24% w tym roku. Ma to związek między innymi z faktem, że korzystanie z tej waluty staje się coraz łatwiejsze. Wraz z ewolucją chińskich regulacji finansowych i upowszechnianiem się juana w międzynarodowej praktyce biznesowej, respondenci badania mają coraz mniej trudności w zrozumieniu przepisów, wymogów dokumentowych i przepływu środków.

O badaniu

Bank HSBC zlecił przeprowadzenie badania firmie Nielsen. Badanie to objęło ok. 1600 międzynarodowych firm, które współpracują z partnerami z Chin Kontynentalnych lub które są firmami chińskimi prowadzącymi wymianę handlową z partnerami z innych krajów. Celem badania było m.in. zrozumienie postaw firm wobec korzystania z chińskiej waluty, przyczyn korzystania/niekorzystania z juana dla celów handlowych i inwestycyjnych. W badaniu wzięły udział firmy rodem z Australii, Chin, Niemiec, Hongkongu, Singapuru, Wielkiej Brytanii, USA, Kanady, Tajwanu, Francji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Malezji, Korei Południowej oraz Meksyku. Połowę respondentów stanowiły firmy o rocznych obrotach na poziomie 3-50 mln dolarów, 21% stanowiły przedsiębiorstwa o obrotach na poziomie 50-150 mln dolarów, 20% na poziomie 150-500 mln dolarów, a 9% - na poziomie przekraczającym 500 mln dolarów.

Opracowanie: HSBC Bank Polska S.A.

 

Rozwiązania RMB

Wiedza ekspertów HSBC w zakresie renminbi (waluty chińskiej, określana również skrótem RMB) może pomóc Twojej firmie zwiększyć korzyści z wymiany handlowej z partnerami chińskimi. Waluta ta jest coraz częściej wykorzystywana w rozliczeniach transakcji międzynarodowych i możemy obserwować jej wzrost udziału w tych rozliczeniach.

Dla firm i organizacji, które rozwijają swoją działalność w Chinach kluczowa jest wiedza o tym rynku, jej walucie. HSBC będąc największym zagranicznym bankiem w Chinach oraz wiodącym międzynarodowym bankiem  wykorzystującym renminbi jest właściwym partnerem do wzmocnienia relacji biznesowych pomiędzy firmami  w ich kontaktach handlowych w Chinach, czy też większego wykorzystania pojawiających się szans rynkowych na azjatyckich rynkach.

Dołącz do dyskusji

HSBC – China Business Network jest forum wymiany inspiracji oraz doświadczeń biznesowych w zakresie działalności handlowej w Chinach. Jest to miejsce dzielenia się opiniami i informacjami o tym dynamicznie rosnącym azjatyckim rynku. Zachęcamy do łączenia się z przedsiębiorcami z różnych stron świata i dyskusji o trendach, możliwościach i ryzykach, które dzisiaj oferują nam Chiny.

HSBC China Business Network – LinkedIn

RMB resource centre

Opuszczasz stronę HSBC CMB.

Pamiętaj o tym, że polityka witryn zewnętrznych może być inna niż zasady i warunki oraz polityka prywatności obowiązujące na naszej witrynie. Następna strona zostanie otwarta w nowym oknie lub na nowej karcie przeglądarki.

Opuszczasz stronę HSBC CMB.

Pamiętaj o tym, że polityka witryn zewnętrznych może być inna niż zasady i warunki oraz polityka prywatności obowiązujące na naszej witrynie. Następna strona zostanie otwarta w nowym oknie lub na nowej karcie przeglądarki.