HSBC Safeguard

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń pod numer: +48 22 354 05 00

Jeśli chcesz, skontaktujemy się z Tobą

Ważne są dla nas wszystkie pytania naszych klientów. Jeśli podasz nam kontakt do siebie i określisz temat zapytania, będziemy w stanie przekierować Twoje zapytanie do osoby, która jest najbardziej kompetentna, aby udzielić Ci odpowiedzi.

Nie zamieszczaj tutaj informacji poufnych, takich jak informacje o Twoim koncie bankowym.
Wszystkie pola są obowiązkowe, chyba że zaznaczono inaczej jako opcjonalne.

  • 01
  • 02

Z jakiego powodu chcesz się z nami skontaktować

RTCEnterATopicError
RTCEnterATopicError

Dane kontaktowe

Wpisz imię
Wpisz numer telefonu

Kiedy możemy do Ciebie zadzwonić?

Preferowana pora dnia

Zadzwonimy do Ciebie w ciągu trzech dni roboczych

Wstecz

Jeśli chcesz, skontaktujemy się z Tobą

Ważne są dla nas wszystkie pytania naszych klientów. Jeśli podasz nam kontakt do siebie i określisz temat zapytania, będziemy w stanie przekierować Twoje zapytanie do osoby, która jest najbardziej kompetentna, aby udzielić Ci odpowiedzi.

Nie zamieszczaj tutaj informacji poufnych, takich jak informacje o Twoim koncie bankowym.
Wszystkie pola są obowiązkowe, chyba że zaznaczono inaczej jako opcjonalne.

  • 01
  • 02

Wielkość firmy

Roczny obrót Twojej firmy w mln zł.

Sektor, w którym działasz

Rynki ważne dla Twojej działalności

Którymi rynkami międzynarodowymi jesteś zainteresowany?

RTCDodajInteresyBiznesowe

Nie zamieszczaj tutaj informacji poufnych, takich jak informacje o Twoim koncie bankowym.
Wszystkie pola są obowiązkowe, chyba że zaznaczono inaczej jako opcjonalne.

Business size

Roczny obrót Twojej firmy w mln zł.

Sektor, w którym działasz

Rynki ważne dla Twojej działalności

Którymi rynkami międzynarodowymi jesteś zainteresowany?

Jeśli chcesz, skontaktujemy się z Tobą

  • Przykro nam

Wystąpił problem

Nie udało nam się wysłać Twojej wiadomości. Spróbuj ponownie później lub zadzwoń do nas

+48 22 354 05 00

Jeśli chcesz, skontaktujemy się z Tobą

  • Dziękujemy

Będziemy w kontakcie

Doradcy bankowi HSBC Poland zadzwonią do Ciebie w ciągu trzech dni roboczych.

Twoje interesy

  • Nazwa firmy:
  • Obrót
  • Sektor:
  • Lokalizacja:
  • Rynki międzynarodowe:

RTCDodajInteresyBiznesowe

Nie sprzedamy Twoich danych i nie będziemy ich niewłaściwie wykorzystywać. Przeczytaj o tym jak posługujemy się szczegółowymi informacjami o Tobie w naszej polityce cookies.

Chronimy Cię przed oszustwami i przestępstwami finansowymi

W dzisiejszym świecie, z coraz gęstszą siecią połączeń, gwarancja bezpieczeństwa firm jest ważna jak nigdy dotąd – zwłaszcza w obszarze bankowości. Dlatego też do procedur due diligence (należytej staranności) dla klientów uruchomiliśmy HSBC Safeguard – serię inicjatyw opracowanych w celu zapewnienia wszystkim naszym klientom lepszej ochrony przed oszustwami i przestępstwami finansowymi na poziomie naszych globalnych procesów i systemów. Inicjatywy te wzmacniają zdolność HSBC do zwalczania procederu prania brudnych pieniędzy oraz unikania sankcji, gdyż to one często są siłą napędową wielu przestępstw finansowych. Ponadto w wymiarze globalnym HSBC nie będzie oferować już pewnych produktów (np. czeków podróżnych), które nie stanowią wystarczająco bezpiecznego sposobu wymiany pieniędzy przez naszych klientów.

Informacja to klucz do ochrony

Aby nasze systemy i procesy mogły sprawnie funkcjonować, musimy posiadać możliwie aktualne informacje o wszystkich naszych klientach. Wkrótce poprosimy klientów o wykonanie jednej lub wszystkich następujących czynności:

  • potwierdzenie lub aktualizację dotychczasowych danych osobowych oraz biznesowych
  • udzielenie dodatkowych nowych informacji, co może obejmować przedłożenie oryginalnych dokumentów

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że może to powodować pewne niedogodności, za co przepraszamy. Jednocześnie pragniemy zapewnić, że będziemy do stałej dyspozycji, aby uczynić całą procedurę możliwie najbardziej przejrzystą i najmniej skomplikowaną.

Czym są przestępstwa finansowe?

Przestępstwa finansowe zazwyczaj obejmują pieniądze lub majątek, które zdobywane są w sposób niezgodny z prawem i które wykorzystuje się w sposób wprowadzający w błąd lub nielegalny, co ma na celu odniesienie korzyści majątkowych. W dzisiejszej złożonej gospodarce przestępstwa finansowe mogą przybierać różne formy, takie jak oszustwa finansowe i inne mające na celu osiągnięcie korzyści majątkowych, pranie brudnych pieniędzy, łamanie sankcji, oszustwa, uchylanie się od płacenia podatków, finansowanie terroryzmu, przekupstwo i korupcja.

Czym jest HSBC Safeguard?

HSBC Safeguard – jak wyjaśniamy powyżej – to seria inicjatyw, których celem jest podniesienie poziomu ochrony naszych Klientów przed oszustwami i przestępstwami finansowymi w naszych systemach i procesach globalnych.

Inicjatywy te wzmacniają naszą zdolność do zwalczania procederu prania brudnych pieniędzy oraz unikania sankcji, gdyż to one często są siłą napędową wielu przestępstw finansowych. Ponadto, w wymiarze globalnym, HSBC nie będzie oferować już pewnych produktów (np. czeków podróżnych), które nie stanowią wystarczająco bezpiecznego sposobu rozliczeń naszych Klientów.

W przyszłości możemy zrewidować także inne podobne produkty.

Co to są sankcje?

Sankcje to polityczne narzędzie wykorzystywane przez władze określonego kraju (np. USA) i organizacje międzynarodowe, jak np. ONZ czy Unię Europejską, w celu ograniczenia i odstraszenia wykrytych zagrożeń dla ich bezpieczeństwa, bądź też w celu spełnienia norm postępowania międzynarodowego w zakresie uznanych standardów międzynarodowych. Sankcje pomagają powstrzymać takie zjawiska jak terroryzm, handel narkotykami czy handel bronią przez nakładanie ograniczeń w zakresie interesów, które banki mogą prowadzić z określonymi osobami, korporacjami lub państwami.

Dlaczego Bank nagle zainteresował się przestępstwami finansowymi?

Działalność przestępcza staje się coraz bardziej wyrafinowana, a oszuści, osoby zajmujące się praniem brudnych pieniędzy bądź wszelką inną niezgodną z prawem działalnością dokonali już prób zaatakowania globalnych sieci, m.in. banków.

Udoskonalenie procesu uzyskiwania informacji o Klientach i zarządzania tymi informacjami pomoże nam zmniejszyć ryzyko przestępczości na polu finansowym. Naszym obowiązkiem i celem jest zagwarantowanie klientom bezpieczeństwa, ochrony i właściwej obsługi.

Co przestępstwa finansowe mają wspólnego z Państwem lub Państwa działalnością?

Wymiana informacji w zglobalizowanym świecie odbywa się w coraz szybszym tempie – niestety, wykorzystują to również przestępcy, którzy mają w związku z tym coraz więcej możliwości dokonywania nadużyć systemu finansowego na szeroką skalę.

W przypadku procederu prania pieniędzy, kluczowym elementem obrony jest zapobieganie otwierania rachunków zarejestrowanych na fałszywe dane identyfikacyjne. Równie istotna jest weryfikacja źródła pochodzenia środków. Przestępcy będą starali podawać się za praworządnych obywateli lub firmy o nienagannej reputacji i legalnym źródle dochodów. Dlatego właśnie prosimy wszystkich naszych klientów o przekazanie stosownej dokumentacji w celu zagwarantowania pełnej ochrony tak klientów jak i rachunków.

O jakie informacje najprawdopodobniej poprosimy?

W przypadku klientów biznesowych wymagane przez nas dokumenty będą zależały od rozmiaru i charakteru prowadzonej działalności przez klienta. Najprawdopodobniej klienci będą musieli potwierdzić strukturę podmiotu prawnego i beneficjentów rzeczywistych, a także kraje w których prowadzone są interesy.

Od czasu do czasu możemy prosić o dodatkowe dokumenty w celu potwierdzenia tożsamości osób, do których należy działalność, co stanowi kluczowy obowiązek ustawowy.

Jak te informacje będą chronić Państwa lub Państwa firmę?

Coraz więcej naszych klientów prowadzi interesy i działalność handlową na całym świecie. Dlatego też zawsze poszukujemy lepszych rozwiązań, które pozwolą w sposób bezpieczny działać tak, jak życzą sobie tego klienci. Chodzi tu także o zapewnienie naszym klientom ochrony w wymiarze międzynarodowym. Nasze systemy i procesy globalne działają w oparciu o transgraniczną wymianę danych i informacji o klientach, co ma na celu powstrzymanie i wykrycie przestępstw finansowych. Nawet jeśli klient prowadzi transakcje bankowe tylko w jednym kraju, lokalnie, mamy obowiązek chronić rachunek klienta, gdyż przestępstwa finansowe mają wymiar globalny.

Potwierdzając swoje dane oraz aktualizując wszystkie posiadane przez nas informacje o klientach, klienci zyskują pewność, że nikt inny nie będzie mógł w niewłaściwy sposób skorzystać z ich rachunków, a my działamy jedynie na faktyczne zlecenie klientów.

Co zrobimy z Państwa danymi?

Otrzymane informacje gromadzimy, aby zapewnić, że nasze systemy i procesy chronią zarówno naszych klientów jak i bank przed przestępstwami finansowymi. Niezwykle poważnie podchodzimy do obowiązku ochrony danych klientów, więc wszystkie udzielone nam informacje objęte zostaną najwyższymi standardami danych i bezpieczeństwa w Grupie HSBC. Naszym zamiarem jest wykorzystywanie tych informacji jedynie dla ochrony klientów w zakresie dozwolonym przepisami Prawa Bankowego – nie będą one wykorzystywane przez strony trzecie dla celów marketingowych.

Co teraz należy zrobić?

W tej chwili nie jest wymagane żadne działanie ze strony klientów. W ramach zarządzania procesem będziemy się stopniowo kontaktować z klientami indywidualnie, aby poinformować o terminach aktualizacji danych. W zależności od preferowanej przez klientów formy kontaktu, prosimy oczekiwać wiadomości e-mail lub pisma w najbliższej przyszłości.


W celu uzyskania dodatkowych informacji, uprzejmie prosimy o kontakt z nami.


Opuszczasz stronę HSBC CMB.

Pamiętaj o tym, że polityka witryn zewnętrznych może być inna niż zasady i warunki oraz polityka prywatności obowiązujące na naszej witrynie. Następna strona zostanie otwarta w nowym oknie lub na nowej karcie przeglądarki.

Opuszczasz stronę HSBC CMB.

Pamiętaj o tym, że polityka witryn zewnętrznych może być inna niż zasady i warunki oraz polityka prywatności obowiązujące na naszej witrynie. Następna strona zostanie otwarta w nowym oknie lub na nowej karcie przeglądarki.